Baixa resolució del monitor

ilion1250
Bona tarda,

Acudeixo a la llista com a darrer recurs abans de donar-me per vençut.

He goglejat tot el goglejable però no hi ha manera de trobar una
solució, de fet es possible que no en tingui.

Sóc el desafortunat propietari d'un ordinador portàtil ASUS X58C, crec
que és del 2009 i per desgràcia la majoria del maquinari es de la marca
SiS (per sort, el PC del 2003 ¡¡¡¡ funciona com una seda amb la nostra
Debian i el fantàstic XFCE), la veritat és que la idea era tenir un
ordinador low cost amb Windows, però portava el Vista i no el vaig
suportar més de 48 hores i li vaig anar posant diferents distribucions
per anar provant coses, en general vaig tenir alguns problemes però fins
a Wheezy la resolució del monitor era la correcta ja que vaig trobar un
driver compilat però que va deixar de funcionar en sortir noves versions
del paquet Xserver amb Jessie, també va desaparèixer de les noves
versions el paquet xserver-xorg-video-sis. Ara només càrrega el driver
VESA i la resolució (1024x768) és molt més baixa del que la tarja por
oferir i no es pot treballar correctament ja que tots els elements són
massa grans per una pantalla petita.

Ara tinc clar que si es vol fer servir Linux cal evitar a tota costa el
maquinari de SiS.

Les característiques del maquinari són les següents:

1:00.0 VGA compatible controller: Silicon Integrated Systems [SiS]
771/671 PCIE VGA Display Adapter (rev 10)

*-display UNCLAIMED
                 product: 771/671 PCIE VGA Display Adapter
                 vendor: Silicon Integrated Systems [SiS]
                 physical id: 0
                 bus info: pci@0000:01:00.0
                 version: 10
                 width: 32 bits
                 clock: 66MHz
                 capabilities: pm agp agp-3.0 vga_controller cap_list
                 configuration: latency=0
                 resources: memory:c0000000-cfffffff
memory:fd6e0000-fd6fffff ioport:cc00(size=128) memory:c0000-dffff

Hi ha alguna manera d'aconseguir una millor resolució ?.

Gràcies

Ferran

Salutacions...Josep

Re: Baixa resolució del monitor

Albert Miralles Zurrón
Hola, volía veríficar la informació del driver SiS

La he trobat aquí https://www.x.org/wiki/sis/ , i parla de que la ultima actualització X11R6.8.1. La página del projecte ha sigut purgada.

Pas que al llegint la documentació dels sources, https://cgit.freedesktop.org/xorg/driver/xf86-video-sis/
encara segueix vigent a master, amb el nom xf86-video-sis-0.10.9, pero la última release amb referencia va ser XORG-6_8-branch.

Hauriem de intentar fer un rollback a XORG-6_8-branch o investigar per quina raó Debian no ha incluit aquesta part del source.

El primer pas podría ser intentar configurar i compilar xf86-video-sis.

[...]

Telf: 633330324

Representant de:
Associació Cultural Back in Time, per la preserva de l'oci de la nostra juventut
Associació Cultural Hikari no tsuki, per la difusió de la cultura asiática a Catalunya
Asociación Cultural Nippon, para la difusión nacional de la cultura japonesa

Re: Baixa resolució del monitor

Albert Miralles Zurrón
De qualsevol manera, i pas que no tinguis xf86-video-sis:
si el kernel te access a una resolució superior de pantalla, pots aprofitar i fer servir el modul FBDEV.

Si no igualment la opció xf86-video-vesa es una bona candidata per solucionar la sortida de video si xf86-video-sis falla.

[...]

(Sento el reiterat SPAM, vaig buscant informació i me vaig trobant de nova)

El paquet encara el pots trobar compilat a Debian wheezy, que encara te support LTS fins a maig de 2018.
https://packages.debian.org/wheezy/xserver-xorg-video-sis i la última versió de la dependencia xorg-core es => 1.12.3. 901.

Recorda que sempre pots accedir als sources custom de Debian lliurement en les pagines!
Doncs bé. tenim aquí una versió per a qui va ser lliurat a 2012-08-27.

https://packages.debian.org/wheezy/xserver-xorg-video-sis

Podría tenir més opció a funcionar que les versions arxivades del source repository de freedesktop.org.

[...]

Joan

El Sat, 31 Mar 2018 01:50:52 +0200
Albert Miralles Zurrón <[hidden email]> va escriure:

> (Sento el reiterat SPAM, vaig buscant informació i me vaig trobant de
> nova)

Això no és spam!! Encara que no tinc el problema, agraeixo els teus
missatges mirant d'ajudar un company!!!

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi

Re: Baixa resolucio del monitor

Narcis Garcia-3
Jo també m'he trobat amb aquest problema de «descatalogació» de
controladors lliures i, després de donar moltes voltes, la millor
solució ha estat quedar-me amb la darrera versió de Debian que ho
suportava tot bé.

Canviar de Debian 7 a Debian 8 o superior és força traumàtic amb
ordinadors antics (i no tant antics). Tant els canvis estructurals com
la «descatalogació» de controladors quasi estan empenyent a la
marginació i propera escombrada de l'arquitectura inferior a x86_64.

El 30/03/18 a les 21:16, ilion1250 ha escrit: