Capturar i imprimir pantalla

Narcis Garcia-3
Algú sap una manera de fer una captura de pantalla (àrea seleccionada)
per a després poder-la imprimir?

Si no es pot fer tot d'una acció, almenys voldria que es desi la captura
i es llanci una comanda, que jo ja faria el programet que imprimís el
fitxer.

Gràcies.
--

Narcis Garcia

__________
I'm using this dedicated address because personal addresses aren't

Re: Capturar i imprimir pantalla

Joan
Jo tinc widgets per fer captures a Gnome, KDE i Xfce que permeten fer
captures, també de zones de la pantalla, i guardar-les per exemple com
a imatge. I llavors la podria imprimir com qualsevol imatge...

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi

El Fri, 3 Apr 2020 19:17:00 +0200
Narcis Garcia <[hidden email]> va escriure:

[...]

Gandhi

Re: Capturar i imprimir pantalla

Josep Ma. Ferrer-2
El 3/4/20 a les 19:17, Narcis Garcia ha escrit:
> [...]
>
> Si no es pot fer tot d'una acció, almenys voldria que es desi la captura
> i es llanci una comanda, que jo ja faria el programet que imprimís el

Al KDE tens el programa Spectacle, que permet capturar àrea seleccionada
de l'escriptori, o una finestra, o tota la pantalla, entre altres
possibilitats. Després pots imprimir la captura o desar-la a un fitxer.

Suposo que al GNOME o altres entorns d'escriptori hi haurà programes
equivalents.

Salut i força!

Josep Ma. Ferrer

Re: Capturar i imprimir pantalla

Narcis Garcia-3
A veure si trobo un equivalent a Spectacle com esmenta en Josep M. Ferrer.
Necessito estalviar-li a l'usuari la gestió de
desar+localitzar+obrir+aveurecomimprimeixo.

El 3/4/20 a les 19:28, Joan ha escrit:
> [...]
> captures, també de zones de la pantalla, i guardar-les per exemple com
> a imatge. I llavors la podria imprimir com qualsevol imatge...

El 3/4/20 a les 19:59, Josep Ma. Ferrer ha escrit:

> [...]
> possibilitats. Després pots imprimir la captura o desar-la a un fitxer.
>
> Suposo que al GNOME o altres entorns d'escriptori hi haurà programes

Ho haig de fer a un ordinador amb Gnome.
He trobat la utilitat «scrot», a la qual només li hauria de fer una
llançadora d'escriptori per a què sigui senzill de demanar.

$ scrot -s /tmp/retall.png
$ lp -o orientation-requested=1 /tmp/retall.png

Només em faltaria que la imatge no s'estirés per a ocupar tota la pàgina.
No sé com donar-li el contrari d'aquesta opció al «lp»
-o fit-to-page

__________

Re: Capturar i imprimir pantalla

Alex Muntada-2
Hola Narcis,

> Algú sap una manera de fer una captura de pantalla (àrea
> seleccionada) per a després poder-la imprimir?

Ctrl+Maj+ImprPant a GNOME permet seleccionar un tros de la
pantalla i capturar-ne la imatge al porta-retalls. Hi ha altres
combinacions amb ImprPant que van altres variacions.

> Si no es pot fer tot d'una acció, almenys voldria que es desi
> la captura i es llanci una comanda, que jo ja faria el
> programet que imprimís el fitxer.

El més fàcil és enganxar la captura del porta-retalls en un
document de libreoffice i imprimir-lo o convertir-lo a PDF.
Si més no, és el que he fet jo quan he necessitat imprimir una
captura.

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁   Alex Muntada <[hidden email]>

Re: Capturar i imprimir pantalla

Narcis Garcia-3
Gràcies Àlex,

Una persona que ho farà servir sempre se n'oblida dels procediments que
porten més de 3 passes o combinacions de 3 tecles. Jo sé com
resoldre-m'ho per mi mateix, però haig de pensar que no a tothom li
agraden aquestes habilitats.

Per això he optat a utilitzar «scrot», però m'agradaria poder-lo
associar a la tecla [Impr.Pant.]
Amb aquesta comanda no he trobat el tema d'establir la comanda:
$ gsettings list-recursively | grep -ie screenshot

He trobat ara que el mateix que faig amb scrot ho puc fer així, suposo
que millor integrat amb Gnome:
$ gnome-screenshot -a -f /tmp/captura.png

+ Pel {Ctrl+Maj+ImprPant} de Gnome, no trobo ON desa la imatge de captura.

Narcis Garcia

__________
I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
El 4/4/20 a les 0:34, Alex Muntada ha escrit:

> [...]
>   ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
>   ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁   Alex Muntada <[hidden email]>
>   ⢿⡄⠘⠷⠚⠋   Debian Developer 🍥 log.alexm.org

Lluís Gras-2
A mi m'agrada molt el Flameshot.

Missatge de Joan <[hidden email]> del dia dv., 3 d’abr. 2020 a les 19:34:

Gandhi

> [...]

> tecles. Jo sé com resoldre-m'ho per mi mateix, però haig de
> pensar que no a tothom li agraden aquestes habilitats.

Ho comprenc. De fet, sovint m'oblido de les diferents tecles
combinades que es poden utilitzar per fer coses i he d'acabar
obrint els paràmetres de teclat per recordar les dreceres.

> Per això he optat a utilitzar «scrot», però m'agradaria poder-lo
> associar a la tecla [Impr.Pant.]

Ni idea de com es fa això.

> Amb aquesta comanda no he trobat el tema d'establir la comanda:
> $ gsettings list-recursively | grep -ie screenshot

Jo tampoc ho sé veure.

> Pel {Ctrl+Maj+ImprPant} de Gnome, no trobo ON desa la imatge de
> captura.

Aquesta combinació desa la imatge al porta-retalls perquè la
puguis enganxar amb Ctrl+V en una altra aplicació que ho permeti.

Fixa't però que al grep de més amunt hi ha la combinació de
Maj+ImprPant per seleccionar una àrea i desar-la a la carpeta
d'Imatges.

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
[...]

El 6/4/20 a les 2:29, Alex Muntada ha escrit:

> [...]
>
> Aquesta combinació desa la imatge al porta-retalls perquè la
> puguis enganxar amb Ctrl+V en una altra aplicació que ho permeti.

La gràcia seria que, com a conseqüència, es pogués imprimir el contingut
del porta-retalls, o enganxar-lo en una aplicació que directament
l'imprimeixi.
Les explicacions de «clipit» prometen, però a la documentació no trobo
com establir dreceres de teclat i associar-les a una acció.

> Fixa't però que al grep de més amunt hi ha la combinació de
> Maj+ImprPant per seleccionar una àrea i desar-la a la carpeta
> d'Imatges.

Gràcies Alex, però ja vaig provar a establir aquesta clau del registre:
org.gnome.gnome-screenshot auto-save-directory
...i no em fa cas per al retall. Suposo que està orientada només a
l'eina de captura completa o interactiva.

> [...]

> ...i no em fa cas per al retall. Suposo que està orientada
> només a l'eina de captura completa o interactiva.

Ho acabo de provar i Maj+ImprPant desa la captura seleccionada en
un fitxer PNG del meu directori Pictures (tinc l'escriptori en
anglès britànic) i la clau auto-save-directory val ''. Vés que el
gnome-screenshot ni estigui mapejant correctament Pictures a
Imatges, en cas que tinguis l'escriptori en català.

També he provat a indicar el camí sencer cap a un altre directori
(/home/alexm/tmp) i només el canvia després de reiniciar la
sessió. Les captures fetes abans de reiniciar-la se seguien
desant al directori Pictures.

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
> [...]

> (/home/alexm/tmp) i només el canvia després de reiniciar la
> sessió. Les captures fetes abans de reiniciar-la se seguien

Oblida això, amb tantes proves m'he fet un embolic i acabo de
verificar que segueix desant les captures a Pictures, fins i tot
després de reiniciar la sessió.

Pots provar a crear un directori Pictures, en cas que no el
tinguis, i veure si així funciona la captura. Diria que quan
funciona bé se sent el so del disparador de la càmera i no
se sent res si falla.

Salut i dispensa el malentés d'abans,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
[...]

El 11/4/20 a les 17:53, Alex Muntada ha escrit:

> [...]
> tinguis, i veure si així funciona la captura. Diria que quan
> funciona bé se sent el so del disparador de la càmera i no

Ja m'ho deies bé: Acabo de provar la configuració que havia establert fa
dies (amb reinicis d'ordinador pel mig) i fa efecte allò que li vaig
establir aleshores (compte amb la sintaxi de la ruta):
$ gsettings get org.gnome.gnome-screenshot auto-save-directory
'file:///home/usuari/Imatges'

Ara les captures parcials les hi trobo, que abans no. Potser canvia
entre porta-retalls i fitxer segons si el paràmetre està configurat o
buit (?)
Visca la immensa documentació de Gnome! (perdó; la immensa manca)

Ara seria fantàstic que l'esdeveniment portés aparellada l'execució
d'una instrucció.

Re: Capturar i imprimir pantalla

Ernest Adrogué-2
2020-04-11, 20:26 (+0200); Narcis Garcia escriu:

> [...]
> Visca la immensa documentació de Gnome! (perdó; la immensa manca)
>
> Ara seria fantàstic que l'esdeveniment portés aparellada l'execució

Si preténs imprimir automàticament la captura de pantalla, per què no
envies la imatge directament a lp a través d'una canonada?

xwd | convert xwd:- png:- | lp

Personalment, em sembla que és malgastar paper, però això és un altre
tema.

Re: Capturar i imprimir pantalla

Narcis Garcia-3
__________
I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
El 11/4/20 a les 23:56, Ernest Adrogué ha escrit:

> [...]
>
> xwd | convert xwd:- png:- | lp
>
> Personalment, em sembla que és malgastar paper, però això és un altre

El problema no és que sigui possible utilitzar una impressora per a
imprimir, sinó que a partir de la captura ja s'enviï a impressora, sense
obrir ni un terminal ni noves accions: Capturar && trobar-ho en paper.

També ho podria resoldre si la drecera de teclat executés una comanda,
amb la qual jo ja automatitzaria Captura+Impressió.

Narcis Garcia <[hidden email]> writes:
> [...]
>
> També ho podria resoldre si la drecera de teclat executés una comanda,
> amb la qual jo ja automatitzaria Captura+Impressió.

XFCE té un applet per executar programes amb un clic.  El programa pot
ser un fitxer executable o una ordre de l'intèrpret Unix.

També permet configurar tecles per executar programes.  Per exemple, la
tecla PrntScr per defecte executa el programa xfce4-screenshooter.  Es
pot canviar per tal que executi una altra cosa.

Si això ho pot fer XFCE, que és una versió minimalista de Gnome,
m'imagino que Gnome també ho ha de poder fer.