DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts

DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts

Laura Arjona Reina-4
Good morning tzag!

El 19/7/19 a las 21:59, Laura Arjona Reina escribió:
> Hi!

[...]

> My proposal for publicity items is this one:
>
> * General coordination: #debian-publicity and #debconf-team
> * Collaborative pad for instructions, braindump/TODO and micronews
> proposals: https://deb.li/publipad
>
> * Blog posts:

[...]
> 2.- About DebConf starting:
>
> https://salsa.debian.org/publicity-team/bits/blob/master/content/2019/debconf19-starts.md
> https://salsa.debian.org/debconf-team/public/data/dc19/issues/46

This blog post is almost ready IMO, I appreciate reviews and translations:

https://salsa.debian.org/publicity-team/bits/blob/master/content/2019/debconf19-starts.md

I've added a paragraph about our live coverage ;-)
and another one expanding a bit the welcome/antiharassment/help
resources available. Please have a look and improve as you see fit!

I'll try to publish it during the opening ceremony, in 2h or so.

Thanks!

Kind regards
--
Laura Arjona Reina
https://wiki.debian.org/LauraArjona

Re: DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts

Ana Guerrero Lopez
On Sun, Jul 21, 2019 at 12:52:30PM +0200, Laura Arjona Reina wrote:

> [...]
> and another one expanding a bit the welcome/antiharassment/help
> resources available. Please have a look and improve as you see fit!

I'd remove the mention to the past events (debcamp and openday) and add a
pointer to the volunteers working in the conference:
https://salsa.debian.org/publicity-team/bits/commit/acb6911c31bbf0015fa399707fcc27b9545e9d9b

El 21 de julio de 2019 13:14:19 CEST, Ana Guerrero Lopez <[hidden email]> escribió:

> [...]
>
>I'd remove the mention to the past events (debcamp and openday) and add
>pointer to the volunteers working in the conference:

Fine, thanks! Indeed the old wording makes more sense for the closing announcement.

Do you mind to commit it to master? I'm afk right now.

Thanks

--
Laura Arjona Reina
https://wiki.debian.org/LauraArjona
Sent with K-9 mail

Re: DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts

Carlos Filho
Laura follows the translation in Portuguese. If there is any change in the original text let me know.

Título: DebConf19 começa hoje em Curitiba
Slug: debconf19-starts
Data: 2019-07-21 14:30
Autor: Laura Arjona Reina
Tags: debconf19, debconf

DebConf19, a 20º Conferência Anual do Debian, está sendo realizada em Curitiba, Brasil de 21 a 28 de julho de 2019.

Contribuidores Debian de todo o mundo se reuniram na Universidade Federal de Tecnologia - Paraná (UTFPR) em Curitiba, Brasil, durante a semana anterior para o DebCamp (focado no trabalho individual e sprints de equipes para colaboração com as pessoa que estão desenvolvendo Debian), o Dia Aberto em 20 de julho (com apresentações e workshops
de interesse para um público amplo).
Hoje a conferência principal começa, são esperados mais de 350 participantes e estão 121 atividades programadas, incluindo palestras de 45 e 20 minutos e reuniões de equipe ("BoF"),
oficinas, uma feira de empregos, bem como uma variedade de outros eventos.

A programação completa em esta no endereço https://debconf19.debconf.org/schedule/ é atualizada todos os dias, incluindo atividades planejadas e formadas pelos participantes durante toda a conferência.

Se você quiser se envolver remotamente, você pode seguir o streaming de vídeo disponível no site da DebConf19 dos eventos que acontecem nas três salas de conversação:
Auditório (auditório principal), Miniauditório e Sala de Videoconferência ou participar das conversas sobre o que está acontecendo nas salas de conversação: # debconf-auditorio,# debconf-miniauditorio e # debconf-videoconferencia (todos esses canais na rede OFTC IRC).

Você também pode acompanhar a cobertura ao vivo de notícias sobre DebConf19 em https://micronews.debian.org ou o @debian perfil na sua rede social favorita.

A DebConf está comprometida com um ambiente seguro e bem-vindo para todos os participantes. Veja o Código de Conduta da DebConf e o Código de Conduta Debian para mais detalhes sobre isso.

Debian agradece o comprometimento de inúmeros patrocinadores por apoiar a DebConf19, particularmente os nossos Patrocinadores Platinum: Infomaniak, Google e Lenovo.

Sent with K-9 mail

Re: DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts

Laura Arjona Reina-4
Hi Carlos

Thanks!

I'm working to add the translation to the blog.

Meanwhile, I point out some paragraphs that changed, below:

El 21/7/19 a las 14:11, Carlos Filho escribió:
> [...]

> de equipes para colaboração com as pessoa que estão desenvolvendo
> Debian),o Dia Aberto em 20 de julho (com apresentações e workshops

The above paragraph changed and now it's:

Debian contributors from all over the world have come together at
[Federal University of Technology - Paraná
(UTFPR)](https://debconf19.debconf.org/about/venue/)
in Curitiba, Brazil, to participate and work in a conference exclusively
run by volunteers.

> [...]
> acontecendonas salas de conversação:# debconf-auditorio,#
> debconf-miniauditorio e # debconf-videoconferencia(todos esses canais na

That paragraph changed to aovid a too long sentence. Now it's:

the three talk rooms:
_Auditório_ (the main auditorium), _Miniauditório_ and _Sala de
Videoconferencia_.
Or you can join the conversation about what is happening
in the talk rooms:

The paragraph about the welcome environment may also change.

The current wording is

DebConf is committed to a safe and welcome environment for all participants.
During the conference, several teams (Front Desk, Welcome team and
Anti-Harassment team) are available to help so both on-site and remote
participants get their best experience in the conference, and find
solutions to any issue that may arise.
See the [DebConf Code of Conduct](https://debconf.org/codeofconduct.shtml)
and the [Debian Code of Conduct](https://www.debian.org/code_of_conduct)
for more details on this.

Thanks!

--
Laura Arjona Reina
https://wiki.debian.org/LauraArjona

Re: DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts - new sentence in CoC related paragraph

Laura Arjona Reina-4
Hi all

Grr I didn't manage to commit my proposal of expanding the paragraph
about the welcoming environment two hours ago.

It's committed now.
The current text is here, reviews are welcome:

=========
 See the [DebConf Code of Conduct](http://debconf.org/codeofconduct.shtml)
 and the [Debian Code of
Conduct](https://www.debian.org/code_of_conduct) for more details on this.
==========

Thanks!

--
Laura Arjona Reina
https://wiki.debian.org/LauraArjona

Re: DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts

Carlos Filho
Follow translation with modifications.

DebConf19, a 20º Conferência Anual Debian, está sendo realizada em Curitiba, Brasil de 21 a 28 de julho de 2019.

Contribuidores Debian de todo o mundo se reuniram em Universidade Federal de Tecnologia - Paraná (UTFPR) em Curitiba, Brasil, para participar e trabalhar em uma conferência exclusivamente executada por voluntários.

A conferência principal começa hoje e são esperados mais de 350 participante e 121 atividades programadas, incluindo palestras de 45 e 20 minutos e reuniões de equipe ("BoF"),
oficinas, uma feira de empregos, bem como uma variedade de outros eventos. A programação completa está em https://debconf19.debconf.org/schedule/ é atualizada todos os dias, incluindo atividades planejadas organizadas pelos participantes durante toda a conferência.

Se você quiser se envolver remotamente, você pode seguir o streaming de vídeo disponível no site da DebConf19 dos eventos que acontecem nas três salas de conversação:
Auditório (auditório principal), Miniauditório e Sala de Videoconferência. Ou você pode participar da conversa sobre o que está acontecendo nas salas de conversação:
[...]

A DebConf está comprometida com um ambiente seguro e bem-vindo para todos os participantes. Durante a conferência, várias equipes (Front Desk, equipe de boas-vindas e equipe anti-assédio) estão disponíveis para ajudar, para que os participantes no local e remotos tenham a melhor experiência possível na conferência e encontrar soluções para qualquer problema que possa surgir.
Veja o Código de Conduta da DebConf e o Código de Conduta Debian para mais detalhes sobre isso.

Debian agradece o comprometimento de inúmeros patrocinadores para apoiar a DebConf19, particularmente os nossos Patrocinadores Platinum: Infomaniak, Google e Lenovo.

--
Laura Arjona Reina
https://wiki.debian.org/LauraArjona

Re: DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts

Laura Arjona Reina-4
Thanks Carlos!

The blog posts are ready for publishing, in my opinion, and can be seen
now in

https://bits.debian.org/drafts/debconf19-starts.html
and
https://bits.debian.org/drafts/debconf19-starts-pt-BR.html

I'll wait a bit more to see if I get some ACK or edition to the new
sentences, and then publish.

Thanks everybody!

Kind regards,

El 21/7/19 a las 18:22, Carlos Filho escribió:

> [...]

Laura Arjona Reina
https://wiki.debian.org/LauraArjona

Re: DebConf19 publicity coverage - blog post about DebConf19 starts

It's published now:

https://bits.debian.org/2019/07/debconf19-starts-pt-BR.html

https://bits.debian.org/2019/07/debconf19-starts.html

Thanks everybody involved!