Disk Bölme

Gökhan ÖZTÜRK-5
Ekteki resimde disklerimin görüntüsü var. Amacım /dev/sda6'dan boş 50 gb alıp /dev/sda2 oluşturmak.

Bunun için terminalde root olarak "fdisk /dev/sda" komutu verdikten sonra n komutunu verdim.

Karşıma çıkan primary ve logical seçeneklerinden p seçip disk bölümü numarasını 2 yaptım. Buraya kadar bir sorun yok ama First sector ve last sector kısmında first sectorü olduğu gibi bıraktım Last ise +51200M yazınca Value out of range hatası alıyorum.

Terminal çıktı yine ekte resimde var.

Ya da dev sda2 başka şekilde nasıl oluşturabilirim.

Re: Disk Bölme

jin&hitman&Barracuda

Merhaba

Tümü extend edilmiş ve bölünerek lojik disk parcalari olarak tanimlanmis bir disk üzerinde 'primary' bölüm olusturmaya çalışıyorsunuz.

Yaptiginiz islem lojik disk bölümünü küçültmek. Bunun yerine,
Extend edilen bölümün bitis noktasini istediginiz kapasiteyi verebilecek kadar küçültüp tekrar deneyin.