Edimax ew-7711USn wirelees dongle problemi (Debian Stretch amd64)

Edimax ew-7711USn wirelees dongle problemi (Debian Stretch amd64)

Serkan KURT
Merhabalar. Cihazı USB porttan takınca kablosuz ağlar görünüyor. Fakat şifreyi girip bağlanmaya çalıştığımda "Arayüz yapılandırıyor" yazsı yazıyor. ardından "devre dışı" bırakıldı yazıyor.

Sorun hakkında yardımcı olabilir misiniz? Teşekkürler...

....:~$ lsusb
....:7711 Edimax Technology Co., Ltd EW-7711UTn nLite Wireless Adapter [Ralink RT2870]

Edimax ew-7711USn
Debian Stretch amd64

Re: Edimax ew-7711USn wirelees dongle problemi (Debian Stretch amd64)

Umit Bozkir
  Merhaba,

Alinti Serkan KURT <[hidden email]>

> [...]
> yazsı yazıyor. ardından "devre dışı" bırakıldı yazıyor.
> Sorun hakkında yardımcı olabilir misiniz? Teşekkürler...

  Acikcasi dogrudan cozume yonelik yazamayacagim ancak cozume
ulasmaniz icin kullanabileceginiz yontemlerden bahsedebilirim.

  - Oncelikle usb baglantisi sonrasi "dmesg" komutuyla cihazla ilgili
loglari inceleyin.
  - Diger yandan "tail -f /var/log/syslog" ile kablosuz aga
baglanirken verilen uyari ve hatalari gozlemleyin.
  - Durum basitce kablosuz cihaza olan uzakliginizla ilgili de
olabilir. Fazla uzakta olmadiginizdan emin olun.

  Ayrica, her zaman dagitiminizi guncel tutun. Ilgili komutlar

  apt-get update
  apt-get dist-upgrade

  Son olarak Debian Wiki sayfasinda [1] kullandiginiz chipsetle ilgili
yonergeleri takip edebilirsiniz.

  Iyi calismalar

  1) https://wiki.debian.org/rt2800usb

Re: Edimax ew-7711USn wirelees dongle problemi (Debian Stretch amd64)

Gokan Atmaca
> Merhabalar. Cihazı USB porttan takınca kablosuz ağlar görünüyor. Fakat
> şifreyi girip bağlanmaya çalıştığımda "Arayüz yapılandırıyor" yazsı yazıyor.
> ardından "devre dışı" bırakıldı yazıyor.

Merhaba

Ümit beyin dediği gibi "dmesg" çıktılarına göre uygun chipset driver
set edip güncelleştirerek bu problemden kurtulabilirsiniz. Benzer bir
sorunu Hp yeni nesil sayılabilecek bir laptop realtek wifi driver yaşa
mıştım. Uzakta gördüğü aslında yakın sayılabilecek AP bağlanıyor
sonra kpuyordu. Daha sonra github driver indirip , kernel bir iki ayar
girerek 5mbps bağlanan adaptor 30mbps çıkmış , çekim gücüde
artmıştı.

Kolay gelsin.