(deb-cat) Pampallugues amb un potatil

Narcis Garcia-3
He instal·lat Debian 9 (amd64) amb Gnome en un ordinador portàtil «HP
TPN-C125» bastant modernet.

Tant amb Live-DVD (amd64-gnome també) com en sessió instal·lada* a
estones la pantalla fa pampallugues i la imatge es desplaça en totes
direccions (sembla allò de les teles antigues quan els donaves cops forts).
Si m'hi connecto per VNC, la imatge remota és completament normal i
usable, encara que la pantalla física estigui fent el boig.

M'ha sorprès comprovar com Ubuntu-Gnome 16.04 (amd64) això no ho fa, i
més encara quan he vist que anomena diferent el dispositiu gràfic:

UBUNTU:
$ lspci -k
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Broadwell-U
Integrated Graphics (rev 09)
        Subsystem: Hewlett-Packard Company Broadwell-U Integrated Graphics
        Kernel driver in use: i915
        Kernel modules: i915
$ lspci -Q -k
00:02.0 Class 0300: Device 8086:1616 (rev 09)
        Subsystem: Device 103c:81ef
        Kernel driver in use: i915
        Kernel modules: i915

DEBIAN:
$ lspci -k
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation HD Graphics 5500
(rev 09)
        Subsystem: Hewlett-Packard Company HD Graphics 5500
[...]

Què puc intentar per esbrinar el problema o topar amb la solució?

Gràcies.

(*) També he provat a instal·lar el «intel-microcode», el linux-firmware
i el linux-firmware-nonfree sense que res no millori.

--

__________

Re: (deb-cat) Pampallugues amb un potatil

Narcis Garcia-3
Debian Live (amd64-Gnome) 9.0 -> va bé (Linux 4.9.0-3)
Debian Live (amd64-Gnome) 9.3 -> Pampallugues (Linux 4.9.0-4)
Debian instal·lada actualitzada -> Pampallugues (Linux 4.9.0-5)
Debian instal·lada desactualitzant -> Pampallugues (Linux 4.9.0-4)
Debian instal·lada desactualitzant -> va bé (Linux 4.9.0-3)

Com podria acabar de determinar la diferència entre les dues revisions
del nucli a efectes d'aquest problema?
(¿) Millor elimino els paquets:
linux-image-amd64
linux-image-4.9.0-4-amd64
linux-image-4.9.0-5-amd64
per a què es quedi indefinidament amb linux-image-4.9.0-3-amd64 com a
predeterminat?

__________
El 07/02/18 a les 19:21, Narcis Garcia ha escrit:

> [...]
> i el linux-firmware-nonfree sense que res no millori.

Re: (deb-cat) Pampallugues amb un potatil

Joan
Jo he tingut alguns problemes amb la Debian 9 i la meva tarja amd
integrada... Bàsicament a Gnme, però també a KDE. Ara gasto Xfce i
només tinc un, no tant molest... Amb debian 8 no tenia aquests
problemes amb Gnome :-/

Pd.: et suggereixo que abans de deixar una versió antiga del nucli 8amb
forats de seguretat), provis amb altres escriptoris a veure :-)

Joan

El Wed, 7 Feb 2018 21:16:17 +0100
Narcis Garcia <[hidden email]> va escriure:

> [...]
> administrator should fix this against automated addresses collectors.
> El 07/02/18 a les 19:21, Narcis Garcia ha escrit:

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi

Re: (deb-cat) Pampallugues amb un potatil

Pedro-68
Li va passar a un company, la solució va ser passar a un altre kernel
de linux, no sé com ho va fer que no em va explicar massa clar però va
utilitzar "la versió anterior", un altre possibilitat és agafar un
dels kernels de stretch-backports

> [...]
> val la pena viure'l" A. Camus
>
> i pels que teniu fe:
> "Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"

Estem parlant que aquestes pampallugues passen només amb el sistema X Window, o també passa a la consola de Linux?

Re: (deb-cat) Pampallugues amb un potatil

Joan G. Villaraco-2
A mi em passa el mateix amb un HP EliteBook 840.

He vist aquests bugs. Un marcat com 'critical', sembla que a la gent li passa el mateix ...

La recomanació sembla ser fer un 'downgrade' del kernel.

A mi em passa més quan arrenco d'una suspensió prèvia, si arrenco de nou el sistema gaire bé no em passa.

Salut,

Joan

[...]

Re: Re: (deb-cat) Pampallugues amb un potatil

Josep Ma. Ferrer-2
El dimecres, 7 de febrer de 2018, a les 22:27:09 CET, Pedro va escriure:
> [...]
> de linux, no sé com ho va fer que no em va explicar massa clar però va
> utilitzar "la versió anterior", un altre possibilitat és agafar un

Una altra opció pot ser "fugir cap endavant", afegint stretch-updates al
sources.list:

## stretch-updates (previously known as 'volatile')
deb http://ftp.fr.debian.org/debian stretch-updates main contrib non-free
deb-src http://ftp.fr.debian.org/debian stretch-updates main contrib non-free

Hi ha nuclis força nous (fins la versió 4.14 del kernel) que possiblement
solucionin el problema.

Salutacions,

Josep Ma. Ferrer

> [...]

Re: (deb-cat) Pampallugues amb un potatil

Àlex
El 07/02/18 a las 19:21, Narcis Garcia escribió:
> [...]
> estones la pantalla fa pampallugues i la imatge es desplaça en totes
> direccions (sembla allò de les teles antigues quan els donaves cops forts).

Hola Narcís

Lo dels desplaçament de la imatge, no sé, però per defecte a Debian 9
ara el login es a Gnome+Wayland. Prova a escollir Gnome+Xorg quan hagis
de fer el login, a veure si continua passant.

A mi Gnome+Wayland m'ha donat molts problemes i he hagut de tornat a
Gnome+Xorg

Salutacions

    Àlex

Re: (deb-cat) Pampallugues amb un portatil

Narcis Garcia-3
Si passo a terminal amb Ctrl+Alt+F2 també hi ha pampallugues.

He afegit el meu comentari a:
https://bugs.debian.org/884001

Aquest ordinador és per algú altre, i no sé si el tornaré a veure, així
que de moment el deixaré amb el nucli linux-image-4.9.0-3-amd64 per a
què vagi així de forma indefinida.

Gràcies a tothom.

El 07/02/18 a les 22:37, Ernest A ha escrit: