provant debian 9

12

provant debian 9

Blackhold
Hola,
Aquests dies he instal·lat debian 9 a un portàtil per provar a veure
com va la cosa, sobretot a nivell d'entorn gràfic, però he acabat un
xic decepcionada perquè m'he trobat vàries coses que no acabàven
d'anar bé del tot :( per cert, se sap alguna data prevista de
publicació?

A la debian 9 aquesta hi he instal·lat varis entorns d'escriptori,
kde, cinnamon, mate i gnome3.

Amb gnome3 m'he trobat que tot el tema dels temes i integració amb el
navegador per la instal·lació de tweaks no funciona, això ja està
reportat:

Amb mate sólo fer servir d'aparença traditionalOK + controls albatros
+ icones gnome, però l'albatros queda descollonat quan l'apliques
sobre el mate. Això n'he buscat més info, però no n'he trobat i és el
motiu per el que envio aquest mail, no estic habituada a publicar
bugs, així que us demanaria a veure si algú el podria publicar per mi.
Estic molt a gust amb mate, però hi ha 4 tonteries que m'estan fent
plantejar deixar-lo :(

Després, network-manager no es porta massa bé amb IPv6... és estrany
perquè amb altres entorns d'escriptori IPv6 perfecte, però a la que
obro el mate, IPv6 deixa de funcionar. Ara mateix amb debian 8, em
toca bastant la pera perquè estic fent desplegaments amb IPv6 i he
d'acabar fent les proves amb el mòbil o amb una màquina virtual
windows amb virtualbox al portàtil a on no em va IPv6 (absurd).

He estat provant el tema del dlna (streamejar a chromecast, per
exemple) i està molt buggy, he aconseguit en un moment amb el
pulseaudio-dlna streamejar només audio, però sembla que amb la
introducció de rygel tot això hauria de ser més senzill. Hi ha
minidlna però això és un server, que no és la cosa que busco, però és
interessant per a transmetre fitxers (cosa que no havia valorat que es
pogués fer!).
VLC tampoc detecta el meu chromecast.
El dlna el faig servir bastant per a streamejar pestanyes del meu
navegador amb el plugin de chromecast, però molaria arribar a poguer
transmetre l'escriptori sencer (programes individuals ja es
pressuposa), i més sapiguent que cada cop més hi ha projectors que
disposen d'aquest protocol.
Algú més s'hi ha barallat amb aquest tema?

Per altra banda a vegades es queda el cursor penjat, però això
possiblement ja és més cosa de la meva màquina.

Moltes gràcies

- Blackhold
http://blackhold.nusepas.com
@blackhold_
~> cal lluitar contra el fort per deixar de ser febles, i contra
nosaltres mateixos quan siguem forts (Xirinacs)
<°((( ><

Re: provant debian 9

Àlex

Re: provant debian 9

Blackhold
apa, he estat seguint un xic més el tema, i he aprofitat per a deixar
debian 9 amb mate només....

lu de l'albatross ho resumeixo amb:

gtk3.2 fa que molts temes antics deixin de funcionar :( no només he
provat els que comento al bug, sino també d'altres que sembla que
siguin més nous...

network-manager l'he estat putejant una bona estona i sembla que amb
ipv6 i algunes coses que petava amb debian 8, 0 problemes ara!

i per al tema del dlna:
http://blackhold.nusepas.com/2017/04/19/dlna-cliente-en-debian-solo-audio/

pel camí he descobert una tonteria del rhythmbox i snap (snapcraft.io).

bona nit!

[...]

El dia 18 d’abril de 2017 a les 13:00, Blackhold
<[hidden email]> ha escrit:

> [...]
> ~> cal lluitar contra el fort per deixar de ser febles, i contra
> nosaltres mateixos quan siguem forts (Xirinacs)

Re: provant debian 9

Narcis Garcia-3
Hi ha una imatge de disc .ISO descarregable?
He buscat i no he trobat com obtenir Debian 9 (testing);
www.debian.org/releases/
www.debian.org/releases/testing/
www.debian.org/devel/debian-installer/News/2017/20170410

administrator should fix this.
El 18/04/17 a les 13:00, Blackhold ha escrit:

> [...]
> ~> cal lluitar contra el fort per deixar de ser febles, i contra
> nosaltres mateixos quan siguem forts (Xirinacs)

Re: provant debian 9

Blackhold
El dia 19 d’abril de 2017 a les 8:35, Narcis Garcia
<[hidden email]> ha escrit:
> Hi ha una imatge de disc .ISO descarregable?
> He buscat i no he trobat com obtenir Debian 9 (testing);
> [...]

Si, aquí:

https://www.debian.org/devel/debian-installer/

- Blackhold

Re: provant debian 9

Àlex
A 2017-04-19 08:35, Narcis Garcia escrigué:
> Hi ha una imatge de disc .ISO descarregable?
> He buscat i no he trobat com obtenir Debian 9 (testing);
> [...]

Jo sempre la descarrego d'aquí i la fico a un usb amb la comanda dd:

   http://cdimage.debian.org/cdimage/weekly-builds/

Cada setmana renoven les imatges

Jo estic molt content amb la testing. Abans de que comencés el procés de
congelació alguna petita cosa no acabava d'anar fina a Mate i XFCE, però
ara tot em funciona correcte.

Salut

Re: provant debian 9

Blackhold
El dia 19 d’abril de 2017 a les 19:00,  <[hidden email]> ha escrit:

> A 2017-04-19 08:35, Narcis Garcia escrigué:

> Hola,
>
> Jo sempre la descarrego d'aquí i la fico a un usb amb la comanda dd:

jo fins ara fèia cat imatge.iso > /dev/sdb però al descobrir pv faig servir

dd if=imatge.iso | pv | dd of=/dev/sdb

espero que a algú més l'hi serveixi :P d'aquesta forma pots saber
quant l'hi falta per a acabar de "torrar" la iso :)

> [...]
> congelació alguna petita cosa no acabava d'anar fina a Mate i XFCE, però ara

Re: provant debian 9

Narcis Garcia-3
He trobat el què em sembla que és una mala traducció quan cal utilitzar
més d'un disc a la instal·lació:

He provat a instal·lar amb debian-stretch-DI-rc3-i386-DVD-1.iso sense
xarxa triant tots els escriptoris a ésser instal·lats i, just abans
d'instal·lar GRUB, diu que «el medi ha canviat», quan suposo que en
realitat demana un canvi de disc.

Re: provant debian 9

Narcis Garcia-3
Amb una instal·lació del RC3 deixant l'escriptori predeterminat (Gnome)
apareix cap programari disponible per ser instal·lat (solapa «Tot»).
També ho he provat després de fer «apt-get update» i comprovar que, per
exemple, des de terminal podria instal·lar vlc.

administrator should fix this.

Re: provant debian 9

Narcis Garcia-3
Eps! Resolt després d'aplicar les actualitzacions que la mateixa
aplicació proposa.

El 20/04/17 a les 10:50, Narcis Garcia ha escrit:

> [...]
> També ho he provat després de fer «apt-get update» i comprovar que, per
> exemple, des de terminal podria instal·lar vlc.

Escenari poc freqüent però establert per casualitat amb una màquina virtual:
Memòria RAM de 11GiB, disc dur de 16GiB, instal·lació de la RC3-i386
Durant la instal·lació, he deixat que el particionat sigui guiat
acceptant allò que proposi.
Ara veig que ha dedicat 4,4GiB a la partició de sistema i 11,6GiB a la
partició de memòria virtual (swap).

Per cert, no sé com és que encara el DebianInstaller aposta per una
partició swap en comptes d'un fitxer.

administrator should fix this.

Re: provant debian 9

Blackhold
apt-get install reportbug

fas novice i segueixes les instruccions... a vegades fa mandra hehe

respecte la swap, amb la gran quantitat de ram que estem movent ara jo
ho veig un xic deprecated ja, a més no sé si és massa bona idea tenir
una partició swap sobre discs d'estat sòlid

[...]

El dia 20 d’abril de 2017 a les 11:04, Narcis Garcia
<[hidden email]> ha escrit:

> [...]
> partició de memòria virtual (swap).
>
> Per cert, no sé com és que encara el DebianInstaller aposta per una

Lluís Gras-2
Aprofito el fil.

Un altre tema que fa temps que cueja, el LightDM que ve per defecte no honora els locales que es seleccionen a la interfície del greeter. LxDM ho fa correctament.

Fa temps ho havia mig solventat amb un fitxer a /etc/X11/Xsession.d/39-lightdm-dmrc-fix

#!/bin/bash

# workaround for session language selection in lightdm greeter
# use .dmrc or accountsservice data (if accounts-daemon is running)

# we need this only if lightdm is being used
if pidof lightdm
then
# if accountsservice is used, get info from there.
if pidof accounts-daemon
then
LANGFILE="/var/lib/AccountsService/users/$USER"
# if not, use .dmrc
else
LANGFILE="$HOME/.dmrc"
fi

# extract, fix and export $LANG
TEMPLANG=$(cat "$LANGFILE" | grep ^Language= | cut -d '=' -f 2 | sed 's/utf8/UTF8/')
[ ! -z "$TEMPLANG" ] && export LANG=$TEMPLANG
# convert $LANG to $LANGUAGE and export
TEMPLANGUAGE="$(echo $LANG | cut -d '@' -f 1 | cut -d '.' -f 1):$(echo $LANG | cut -d '@' -f 1 | cut -d '.' -f 1 | cut -d '_' -f 1)"
[ ! -z "$TEMPLANGUAGE" ] && export LANGUAGE=$TEMPLANGUAGE

fi

Hi ha alguna manera millor d'arreglar-ho?

[...]

Eloi Notario
El 20/04/17 a les 12:20, Blackhold ha escrit:

> [...]
> nosaltres mateixos quan siguem forts (Xirinacs)
> <°((( ><
>

> El dia 20 d’abril de 2017 a les 11:04, Narcis Garcia

El sentit d'una swap de mida lleugerament superior a la RAM és poder
suspendre a disc.

La decisió que es prengui a temps d'instal·lació pot ser que sigui més o
menys definitiva: si no has creat una swap prou gran i amb el temps vols
suspendre a disc, pots trobar-te que o no podràs o et costarà prou
treballs redimensionar-la.

Entenc que debian-installer assumeix que la ràtio entre espai de disc i
memòria habituals és suficientment gran com per permetre destinar
l'espai suficient de disc a swap: un ràpid inventari del hardware amb
què treballo em dóna una ràtio màxima d'aproximadament 50:1, per tant
una reserva com a molt del 2% del disc.

Al meu parer la decisió de reservar prou swap com per suspendre a disc
per defecte a temps d'instal·lació és correcta, en tot cas per a ràtios
que suposin destinar més d'un cert tant per cent potser l'instal·lador
hauria de preguntar explícitament si es vol la capacitat de suspendre a
disc amb les implicacions que això suposa; en el cas de l'exemple,
reservar el 70% de disc.

Provant debian 9: i586 obsolet

Narcis Garcia-3
A l'assistent «expert» d'instal·lació s'ofereix una versió de Linux per
a i586 però, si es prova en un PC anterior a Pentium II, el disc
d'instal·lació no arrenca (falta instrucció «cmov» al processador).

D'altra banda, si es tria el nucli per a i586 em sembla que en realitat
s'instal·la el de i686.

No sé si aquest tema podria conduïr al desastre en cas que algú amb un
Pentium (I) actualitzi de Debian 8 a 9.

administrator should fix this.

Re: Provant debian 9: i586 obsolet

Narcis Garcia-3
A més a més, fins a Debian 8 el disc d'instal·lació (i el sistema amb
LXDE) funcionava perfectament amb ordinadors amb 128MiB de memòria RAM;
El disc Debian 9 necessita 192MiB per iniciar.

El 20/04/17 a les 19:34, Narcis Garcia ha escrit:

> [...]

> s'instal·la el de i686.
>
> No sé si aquest tema podria conduïr al desastre en cas que algú amb un

Es va anunciar la interrupció de suport i586 per a stretch fa gairebé un
any:

https://lists.debian.org/debian-devel-announce/2016/05/msg00001.html

Re: Provant debian 9: i586 obsolet

Alex Muntada
llegir les notes de cada nova versió acostuma a servir per
evitar-se sorpreses, sobretot si el risc és considerable
com és el cas d'instal·lar un SO modern en un equip molt
antic.

Per aquest tema en particular hi ha aquesta informació:
https://www.debian.org/releases/stretch/i386/release-notes/ch-information.en.html#i386-is-now-almost-i686

Salut,
Alex

Hola,
[...]

Hola de nou,
acabo d'adonar-me que l'esborrany que havia desat al mòbil té
una versió en HTML que no he editat amb el Mutt i per tant
les dues versions diuen coses lleugerament diferents.

Al missatge de text deia:

> [...]
> antic.
>
> Per aquest tema en particular hi ha aquesta informació:

Al missatge en HTML deia:

> [...]
> debian.org/releases/stretch/i386/release-notes/ch-information.en.html#i386-is-now-almost-i686

Salut i dispenseu les molèsties,
Alex

Re: provant debian 9

Alex Muntada
Narcis Garcia:

> [...]
> acceptant allò que proposi.
> Ara veig que ha dedicat 4,4GiB a la partició de sistema i 11,6GiB a la

Les opcions per defecte suposo que s'ajusten a les necessitats
dels usuaris més novells (habitualment sobre portàtils o equips
de sobretaula). Els usuaris experts se pressuposa que es miren
amb més detall la instal·lació i tenir 11 GB de memòria i un
disc de 16 GB no seria un escenari molt habitual.

> Per cert, no sé com és que encara el DebianInstaller aposta per una
> partició swap en comptes d'un fitxer.

Per què ho hauria de fer?

Salut,
Alex